piątek, 8 listopada 2013

TĘCZOWY TORT URODZINOWY

Urodzinowa seria u nas trwa w najlepsze.Wczoraj obchodziliśmy urodziny mojej starszej córki i mimo,że była w ten dzień w  pracy,nie mogliśmy nie przygotować jej poczęstunku.Obiecałam,że będzie na słono:)Więc była genialna lasagne mojej młodszej córki i kilka dań kolacyjnych ale nie mogło również zabraknąć tortu.A oto on,w całej krasie:

Za niewielkie pieniądze zakupiłam ostatnio barwniki spożywcze i teraz robię doświadczenia z kolorami:)To mój drugi tort tego typu i najtrudniej było mi położyć masę na tort,ponieważ przygotowałam ją zbyt cieńką ale miałam na szczęście pomocników.Smak tortu to truskawka z marscapone i śmietaną.Bardzo smaczny.Podaję przepis,bo nie jest trudny a delikatny w smaku i szczególnie na lato idealny.
TORT TRUSKAWKOWY:
SKŁADNIKI:
Biszkopt:
-6 jajek
-szklanka mąki pszennej
-6 łyżek mąki ziemniaczanej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-3/4 szklanki cukru

Masa truskawkowa:
-300gr truskawek
-2 łyżki cukru pudru

Masa z marscapone:
-400gr serka marscapone
-250 gr śmietany 36%
-25- gr truskawek
-8 łyżek cukru

Krem śmietankowy:
-100gr serka marscapone
-250 gr śmietany 36%
-1,5 łyżki cukru

PRZYGOTOWANIE:
Biszkopt:
Białka odzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę,dodać cukier i zmiksować.Dodać zółtka i mąkę z proszkiem do pieczenia.Wymieszać delikatnie wszystkie składniki.Piec w temperaturze 170 stopni przez około 35-45 minut.Ja po upieczeniu zostawiam w wyłączonym już piekarniku jeszcze kilka minut uchylając drzwiczki piekarnika.
Masy tortowe:
Truskawki na masę truskawkową zmiksować z cukrem i odstawić do lodówki.
Ubić śmietanę z marscapone i cukrem na koniec dodać wcześniej zmiksowane truskawki i połączyć wszystko miksując na gładką masę.Również odstawić do lodówki.
Kolejną porcję śmietany ubić z serkiem i cukrem na sztywną masę,gdyby był problem z ubiciem dodajcie odrobinę rozpuszczonej żelatyny w niewielkiej ilości wody.Również odstawić do lodówki.
Gdy biszkopt ostygnie podzielić go na trzy części i ułożyć dół tortu na talerzu posmarować masą truskawkową,następnie położyć krem i kolejny krążek biszkoptu,a na niego ponownie masę i krem oraz ostatni krążek biszkoptu,który smarujemy kremem śmietankowym.Boki tortu również dekorujemy kremem.Dekorujemy truskawkami lub tak jak ja masą cukierniczą i dekoracją z tejże masy:)
A nasz stół prezentował się tak:
 Gości było niewielu ale za to jeden zjawił się niespodziewany i ubawił nas nieźle:)

Mam nadzieję,że moja córka była z niespodzianki-kolacji  zadowolona,siedziała uśmiechnięta,więc chyba tak,ale dostała w prezencie dwie najnowsze książki Kinga,więc może stąd ten uśmiech:)))
A już w poniedziałek kolejne urodziny i może tort-prezent:)Jeśli się wyrobię:)
Pozdrawiam i witam serdecznie nową 330 obserwatorkę,a to się Beata,na okrągłą liczbę załapałaś:)

65 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie! Chętnie bym spróbowała :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wiesz,najbardziej cieszę się,że był smaczny.kolejny w poniedziałek:)Ja to mam serię:)

      Usuń
  2. ale cudowny torcik :) aż mi ślinka leci :) ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o rany - jaka ja niegrzeczna :)) najpierw życzenia najserdeczniejsze oczywiście a nie już tak od razu o torcie myśleć :)) nadrabiam i ściskam mocno

      Usuń
  3. Cudny torcik :) Kochana ulituj się i wyślij mi te dane do przelewu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaja żartujesz,że nie wysłałam.Obiecuję w weekend się odezwę:)Ale numer:)

      Usuń
  4. Beatko tort rewelacja, pięknie to wszystko przygotowałaś, no ale w końcu artystyczna dusza z Ciebie :)
    Buziaki ślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,artystka to ja jestem ale niespełniona i beztalentowa:)Ale zawsze można próbować:)

      Usuń
  5. jaki piekny kolorowy :))) az bym się poczestowała :) Wszystkiego dobrego dla córki ! spełnienia marzeń i samych przyjemnych w zyciu zdarzeń :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O, jaki piękny, kolorowy tort :))))
    Ja tez wczoraj tortowałam, a zdjęcie wrzuciłam na bloga :)
    Wszystkiego najlepszego dla Córki! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hejooo Beciulka :*
    Chciałam być numer 500 ale mi się czekać nie chciało,bo ja w gorącej wodzie kąpana :P ale dziękuję...czuję się zaszczycona :)) Powiem Ci szczerze,że ja nie mogę do Ciebie przychodzić,bo jak się tak cholerka napatrzę na te wszystkie słodkości,to mi jęzor do tyłka ucieka i wtedy otwieram magiczną szafeczkę i rąbię wszystko co mi w łapki wpadnie...a wtedy okrągłości się robią...wiesz gdzie :P Mam nadzieję,że ktoś wreszcie wymyśli nietuczące słodycze,padnę mu do stóp a później nawpieprzam się aż mi się niedobrze zrobi hihi :))))
    Bardzo lubię książki Kinga więc i ja bym była zadowolona :)
    Się kurde rozpisałam a Ty wiecznie zabiegana i czytać nie masz czasu :P
    Buziol weekendowy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Twoje komentarze mam,bo zawsze buzia mi sie śmieje jak czytam Twoje email lub komentarze:)Beatko,obiecuję,dostaniesz słodkości na święta:)Nie obiecuję,że będą odchudzały,ba obiecuję,że będą obrzydliwie tuczące i bardzo dobre:)W końcu mam książkę Słodkie prezenty i inspiracja jest,więc bądź grzeczna i wypatruj paczuszki w grudniu od mikołaja:)

      Usuń
    2. I masz,ja myślałam,że Ty mi podasz pomocną dłoń,pocieszysz,pogłaszczesz a Ty mi szpilę w mój gruby boczek wbiłaś :P Taaa i teraz będzie mnie tu słodyczami próbowała przekupić jak dziecko małe i jeszcze złośliwie napisze,że "obrzydliwie tuczące"! Dzięki Ci,dzięki...no bo po co mam być szczuplejsza od Ciebie,nie? hihihi :))))) Oj zapamiętam Ci ja to :P

      P.S. Mój mąż mówi,że ja nigdy grzeczna nie jestem więc Mikołaj mnie omija hehehe :))))))

      Usuń
    3. Zawsze możemy zacząć dietę od stycznia,najlepiej od poniedziałku w styczniu:)))))Grzeczne dziewczynki nudne są,więc wiem,czemu Twój mąż tak mówi:))Nie chciałby mieć takiej nudy w domu,więc nie grzeczniej:)))

      Usuń
  8. Prawdziwie tęczowy tort jak smakuje tak jak wygląda to Beatko czapki z głów.Na smakołyki nie tylko Wy jak widać mieliście chrapkę, buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę był smaczny!!!Lubimy truskawkowe desery:)

      Usuń
  9. ale pięknie wygląda, kolorowe cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podobał,cieszyłam się bardzo,że mi wyszedł.

      Usuń
  10. ale cudeńko tez bym skubneła z checia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki śliczny torcik Beatko :).ja mam też dwóch moich chłopaków listopadowych : mąż i młodszy syn ,tak dzień po dniu, więc na pewno skorzystam z Twoich przepisów,pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz miała pytania to pisz,Dorotko,dziękuję za cierpliwość ale faktycznie byłam zajęta,ale już skończyłam w przyszłym tygodniu będzie u Ciebie:)

      Usuń
  12. Beatko wszystkiego najlepszego dla Twojej starszej Córeczki.
    Tort wygląda rewelacyjnie. Bardzo pomysłowo przybrany.
    A stół? u Ciebie to nic nowego. Jesteś mistrzynią w aranżacji stołu. Zawsze jest pięknie ubrany.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,za życzenia dla córki,czytała i dziękuję za nie,zawsze takie niespodziewane życzenia cieszą:)Łucjo,dziękuję znowu za miłe słowa:)

      Usuń
  13. Piekny tort,pewnie swietnie smakuje,wszystkiego dobrego dla córki

    OdpowiedzUsuń
  14. ojojoj...
    Ależ słodkości... Iż nów stwierdzam, że stanowczo kocham róż:D Piękny tort, cudownie nakryty stół i pewnie już bym w kuchni buszowała, gdybym nie doprawiła się dziś marcinkami, bitą śmietaną i czekoladą;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak bym mieszkała bliżej to bym sie mogła podpiąć pod ten tort. Jeden dzień opóźnienia w imprezie nie robiłby mi różnicy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym pomyślałam,nawet bym Ci wysłała urodzinowy wypiek,ale chyba byłby już nie do zjedzenia po dotarciu:)A co tam kiedyś poświętujemy i Twoje i Dominiki urodziny:)

      Usuń
  16. Beatko, Ty w jakiś trans z tymi wypiekami wpadłaś!!!!!!!!!
    Podziwiam Twoją witalność kochana, bo Ja ostatnio to tak, jakby ze mnie powietrze zeszło... hihi! ;)
    Kurcze... Szkoda, że nie pokazałaś torcika w przekroju... :(
    Ja zamierzam się też na tęczowy, ale trochę inny, efekty będą w styczniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie jakoś tak ostatnio u mnie na słodko,ale to dlatego,że imprez trochę mieliśmy i mogłam poszaleć.Co do witalności,to u mnie też różnie bywa.
      najgorzej jest właśnie jesienią i zimą.Wiem,że chcesz zrobić tęczowy,ja środek miałam tradycyjny nie zrobiłam tęczowego bo to bardzo pracochłonny tort ale też mi tęcza chodzi po głowie:)))Bardzo mi sie podoba,że ma takie kolorowe wnętrze.Poczekam jak Tobie wyjdzie i będę miała się komu pochwalić,Na razie z barwnikami widzę jeden problem z którym nie umiem sobie poradzić,niektóre elementy lekko puszczają kolor,nie wiem czemu.

      Usuń
  17. śliczny kolorowy tort:))

    OdpowiedzUsuń
  18. ale piękny ten torcik taki ...wiosenny. Skojarzył mi się z Wielkanocą:) - to też dzięki tym kolorowym kuleczkom-wyglądają jak jajka wielkanocne:) Jest taki pozytywny:) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem czemu,bo faktycznie moje kuleczki jak jajca wyglądają:)Trzeba trochę radości wprowadzać jak się ma dużo problemów i jest jesień:)

      Usuń
  19. Torcik godny mistrza cukiernika.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Widok Twojego tortu wywołał efekt prawidłowy czyli ślinotok :) Co tam kalorie, co tam kilogramy i inne zaokrąglenia jak się widzi taki torcik to tylko jedna myśl się pałęta po głowie - ile zdążę zjeść przed innymi :))) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he jak z zasady tortów i ciast nie jem ale tu się skusiłam,bo lubię ciasta z truskawkami.

      Usuń
  21. Spóźnione....lecz serdeczne 100 lat dla córki.
    Tort w kolorach tęczy....mniam...wy już wiecie jak smakuje tęcza...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę jej,tyle życzeń dawno nie miała,ale to bardzo bardzo miłe.Zawsze w urodziny czeka się na życzenia,pamięć i małe co nie co:)

      Usuń
  22. Tort prawdziwe cudo...
    Poproszę taki na marzec ;-)))
    Myślę, że dla córki największym prezentem była Wasza obecność... Kochające rodziny ;-)))
    A wścibscy goście też lubią torty ;-)))
    Pozdrawiam cieplutko a dla córci życzenia najserdeczniejsze...
    aby każdy dzień był dla niej najpiękniejszą niespodzianką,
    aby zawsze otaczali ją szczerzy dobrzy ludzie,
    aby nigdy nie czuła się samotna.
    Sukcesów w życiu zawodowym miłości przyjaźni i szczęścia na co dzień...

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo fajny pomysł za tort :D
    a lasagne to moje ulubione danie :)
    faktycznie macie jesień obrodzoną w urodzinki :)
    takie urodzinki w gronie rodziny są najpiękniejsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni zgadzam sie co do urodzin a przepis na lasagne podam za kilka dni,to taki wypróbowany i bardzo smakowity

      Usuń
    2. chętnie sprawdzę Twój, choć mam swój ulubiony, którym podbiłam serce Męża, jak pierwszy raz dla niego gotowałam :D

      Usuń
  24. Mmmmm jaki torcik, aż szkoda go jeść :)
    A niespodziewany gość bardzo mnie rozbawił :) kurcze wygląda jak jeden z biesiadników :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda super prezentowo, a ta niebieska wstążka - pięknie się prezentuje ;0 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczny tort. Twojej Córce życzę wszystkiego co najlepsze!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam Cie moja droga , koszyk na orzechy jest oczywiście dostępny w naszym sklepie redecor.pl, zapraszamy, można go wypełniać orzechami, cebulką a może szyszkami jako prosta świąteczna dekoracja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. kochana jestem w szoku- nie dosc,ze masz super pomocnikow to po pracy jeszcze tort wymodzilas szok podziwiam

    a tort musial byc dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kolejne piękne dzieło. Oj dzieje się u Ciebie, dzieje! Wszystkiego najlepszego dla Solenizantki.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,ale gdzie mi tam do Ciebie:)Wzorzec niedościgniony:))

      Usuń
  30. Tort wygląda bardzo smakowicie:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,fajnie że wpadłaś.Dzięki.Brakowało mi Cię:)

      Usuń
  31. o wow!! tort wygląda smakowicie !! To była z pewnością przepyszna impreza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie było.Wiesz powiedziałam Dominice,że to jej ostatnie urodziny,teraz ona jako dorosła 21 latka je organizuje a ja sobie przychodzę na nie :))

      Usuń