niedziela, 29 września 2013

JABŁKOWE SZALEŃSTWO

Dostałam od mamy dużą ilość jabłek i się zaczęło:)))Poszalałam w kuchni i mam dla Was kilka pomysłów,przepisów i drobnych dań.Zaczynamy:

Na początek tarta z jabłkami i budyniem,bardzo żałuję,że nie mogę przekazać jej smaku tylko wygląd.A ten zapach....dawno tak nam nie smakowała żadna tarta,świetnie łączy się smak jabłek,wanilii i cynamonu.Poezja!!!:




Podaję przepis:
SKŁADNIKI:
-200gr mąki
-100gr masła
-50gr cukru
-2 żółtka
-1 łyżka cukru waniliowego
-odrobina wody
-2 budynie waniliowe
-600ml mleka
-2-3 jabłka
-odrobina brązowego cukru
-odrobina cynamonu
PRZYGOTOWANIE:
Zaczynamy od ciasta:połączyłam mąkę z cukrem i z masłem,następnie dodaję zółtka i cukier.Jeśli ciasto jest zbyt suche można dodać odrobinę wody.Zagniatam ciasto i odkładam jak zawsze na godzinę do lodówki.W tym czasie przygotowujemy z pozostałych składników budyń.Część mleka odlewamy do kubka i rozpuszczamy w nim budyń i dodajemy cukier,pozostałą część mleka gotujemy i gdy mleko zaczyna gotować się dodajemy budyń.Po zagotowaniu się masy budyniowej,odstawiamy ją do ostygnięcia.Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w talarki.Schłodzone ciasto kładziemy na formę do tarty i posypujemy je fasolą,wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni i pieczemy przez 15 minut.Po upieczeniu ciasta i usunięciu fasoli kładziemy zimny budyń a na to jabłka.Posypujemy je cukrem brązowym i cynamonem.Pieczemy ok.pół godziny w temperaturze 180 stopni.I już!!!Mamy gotową tartę.



Zrobiłam też ciastka francuskie z jabłkami,nie będę zamieszczała przepisu,ponieważ jest bardzo prosty.Gotowe ciasto rozkładam i kroję na prostokąty.Kroję jabłko w kostkę i mieszam z brązowym cukrem i cynamonem.Nakładam na ciasto farsz i przykrywam ciastem,brzegi sklejam i odciskam widelcem.Najszybszy deser świata:)Można podać na ciepło z lodami i bitą śmietaną.


To nie koniec jabłkowych słodyczy.Polecam tez kruszonkę z jabłkami.Czasami zamiast szarlotki robię właśnie ten prosty deser:
SKŁADNIKI:
-4-5 jabłek
-2-3 łyżki cukru brązowego
-100gr mąki
-100gr masła
-200gr mąki

JA na moją dużą formę daję podwójną porcję:)
Jabłka po obraniu skórki,trę na tarce i dodaję cukier,przekładam na formę,łączę masło,cukier i mąkę i zagniatam ręcznie kruszonkę,którą kładę na jabłka.Zapiekam w piekarniku-pół godziny 200 stopni.

Moja spiżarnia powiększy się o pyszny kompot jabłkowy:


Zrobiłam dziś konfiturę z żurawiny i wyszła genialnie,będzie świetnym dodatkiem do mięs,szczególnie indyka,jej przepis wraz z przepisem na super udziec z indyka już wkrótce!!!!
I na koniec jeszcze kilka fotek z mojej jabłkowej kuchni:






65 komentarzy:

  1. Jakie cudowne zdjęcia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wszystko wygląda tak apetycznie...ślinka leci... przepisy biorę i pierwszą piekę tartę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki.zdjecia faktycznie fajne bo modelki byly dorodne i rumiane:)a co do tarty to z czystym sumieniem polecam!!!

      Usuń
  2. Pięknie tutaj u Ciebie. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam jabłka pod każda postacia a twoich wyrobów chetnie bym skosztowała bo wygladaja niezminie apetycznie:)pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rowniez lubie jablka i dodaje je do wielu potraw.nawet mam przepis na rybe z dodatkiem jablek:)niedlugo pokaze:)

      Usuń
  4. WooooooooW!!!!!!!!!!!
    Ale się kochana rozszalałaaaaaaaaaaaaaś !!!!!
    Powiem Ci, że te jabłka we francuskim cieście nigdy nie robiłam (chociaż niby takie proste!), także w tygodniu będę próbować... :)))
    Buziaki (moja inspiracjo!) hihi! ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz sie nie moge doczekac kiedy spobuje Twojego sernika.robi wrazenie!!!zobacz jaka ladna mamy wymianke:)

      Usuń
  5. o rety !!!!! Twój stół prezentuje się fantastycznie !!! :D tartę upiekę za tydzień - juz się nie mogę doczekac, bo sam przepis brzmi obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepysznie u Ciebie!!!! Tak pięknie napisałaś i pokazałaś na zdjęciach, że poczułam zapach. To są moje ulubione smaki!!! Zrobiłaś coś, co z przekonaniem zrobiłabym sama i zjadłabym z przyjemnością!! To jest to!!! A pomysł na tartę kupuję, nigdy budyniu nie dodawałam, ale muszę spróbować, bo połączenie boskie!!!
    Ściskam i w brzuchu burczy mi okropnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z budyniem tez pierwszy raz robilam,wczesniej robilam z kremem patise (nie wiem czy dobrze napisalam)ale wole prostrze rozwiazania.dzieki za mile slowa:)

      Usuń
  7. mniam...nie wiem za co w pierwszej kolejności się wezmę ;)
    trudno zdecydować!! :(
    piękne zdjęcia i same smakowitości!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko ,ale to wszystko wygląda pysznie ! :-) Się Kobieto nasiedziałas w kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, mniam super! Wypieki rozpalają wyobraźnię :-)
    Ja jutro antonówki smażę :-) Kocham zapach smażonych jabłek
    Uściski i dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez!!!ja dzis wieczorem bede robila mus na szarlotke:)

      Usuń
  10. O mój boziu...atti... ambrozja te twoje jabłkowe żarełko.:) Uwielbiam zapach smażonych jabłek z cynamonem:) tez będę robić.... do słoików:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale u Ciebie smakowicie:) Bardzo lubię wszelkie szarlotki i inne jabłkowe frykasy.. Mniam...:) Dziękuję za odwiedziny u mnie;) Pozdrawiam serdecznie i na pewno do następnych spotkań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  12. uwielbiam jabłuszkowe wypieki:))) taką tartę to bym zjadła! może sobie zrobię dziś wieczorkiem:) pychota!

    OdpowiedzUsuń
  13. koniecznie muszę wypróbować tą pyszną tarte!:) Pozdrawiam z Kuźni Upominków:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już za hasło : "cynamon" jestem kupiona;-) To moja ulubiona przyprawa::-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam słabość do tej przyprawy:)Kojarzy mi się z dzieciństwem...

      Usuń
  15. No tak - jak nie klopsiki to ciacho ;) - jabłek surowych niestety nie mogę jeść ale taką szarlotką to się poczęstuję ;)
    Pozdrawiam Marta.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za przepisy, ale jablkowy klimat w Twojej kuchni mnie urzekł!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham cynamon! Od lat towarzyszy on mojej porannej kawie...:) A jabluszka...cudne! Nasze, polskie...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam cudny przepis na bułki z cynamonem-dam znać:)

      Usuń
  18. Super ten jabłuszkowy post. Często przebywam we Francji więc przepisu na tartę nie zabieram ale chętnie wezmę na kruszonkę jabłkową. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko i miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz,ja właśnie we Francji pierwszy raz jadłam tarty i zakochałam się w nich.:)

      Usuń
  19. Ty to masz szczęście ,tyle jabłek, a u mnie ani, ani, muszę kupić na targu, bo Twoją tartę muszę spróbować, właśnie przełknęłam ślinkę, a jestem w pracy...))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz,najfajniej jak dostaje się,je w prezencie od mamy:)

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. ależ u Ciebie smakołyki:) mam ochotę ukraść tartę:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. mniam... mniam...
    to ja poproszę taką tartę na... koniec października ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  23. BARDZO LUBIE PULPECIKI W SOSIE KOPERKOWYM....FAJNY, JABŁKOWY POST,PRZEPISY SIE PRZYDADZA NA PEWNO, POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  24. No to dalas czadu z jablaki . A ja wlasnie wcinam resztke konfitury - jablka z borowkami - co to mi sie wczoraj do sloikow nie zmiescily . Musze wyprobowac twoj przepis na te szarlotke z budyniem. Przyznam sie bez bicia-nigdy nie pieklam czegos takiego . Pewnie jest pyszna. Tym bardziej z polskimi jabluszkami. Moje norweskie kwasne jak cholera, ale i tak ciesze sie , ze je mam. Sciakam ANia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podesłałabym Ci trochę naszych ale nie przeżyją podróży do Norwegii:)

      Usuń
  25. Mega kolory :) Piękna jest ta Twoja jabłkowa sesja.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale kolory...pachnie aż tutaj:) Nie wykorzystać takich jabłek to niemal grzech! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie jabłka to jeden z najważniejszych owoców w kuchni:)

      Usuń
  27. Jabłka rządzą!! Smakowicie u Ciebie!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. aaaa jak cudownieee!!! ale musi byc zapach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest niezły a do tego cynamon i wanillia i mogę nie wychodzic z kuchni!!!

      Usuń
  29. Chyba wcięło mi to co napisałam. Zatem jeszcze raz :)
    Fasola mnie męczy?!
    ?????????
    Zdradź mi jeszcze, czy mąka zwykła czy krupczatka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu Cie męczy:)Musisz ją położyć na tartę,żeby ciasto nie urosło,potem ją usuwasz,mozesz zrobić to na papierze do pieczenia,łatwiej usunąć fasole ale potem jeszcze chwilę musisz tartę dopiec,bo przez papier będzie wilgotne.Mąka zwykła.Dzięki za wizytę:)

      Usuń
  30. Przepyszne widoki w Twojej kuchni !!! Dziękuję za przepisy. Ciasto francuskie też podobnie wykorzystuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. ale smakowitosci , j czesto robie crumble i ,ciasteczka francuskie :))
    tarte musze spróbowac :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale pyszności, szczególnie tarta!!! Na pewno wypróbuję:-) Może w ten weekend?
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją chyba dzisiaj zrobię jeszcze raz.Bardzo nam smakowała.Pozdrawiam:)

      Usuń
  33. Piękne jabłuszkowe klimaty:) Przepis chętnie wykorzystam:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Stół pięknie się prezentuje a te smakołyki chętnie bym wypróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Stół wygląda przepysznie, pewnie wyroby i przetwory też:) Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń