czwartek, 27 marca 2014

POMYSŁY NA ZDROWE ŚNIADANIA

Od zawsze słyszałam,że śniadanie to najważniejszy posiłek ale przez lata nie przywiązywałam do niego wagi.A to błąd.Dzięki odpowiednio przygotowanemu posiłkowi możemy pełni energii funkcjonować przez kilka godzin.W okresie gdy mam mniej pracy,nie ma problemu ale gdy rano spieszę się do obowiązków,to właściwie w grę wchodzą płatki lub kanapki ,bo reszta zajmuje zbyt dużo czasu.A tu okazuje się,że to nieprawda.Z pomocą przyszedł mój mąż,który pokazał mi killka pomysłów na smaczne dania śniadaniowe,które się bardzo szybko robi a które są zdrowe i niezbyt kaloryczne.Zrobił nam omlety,naleśniki,które bardzo nam smakowały.Podzielę,sie  z Wami pomysłami jak smacznie rozpocząć dzień:)
Śniadanie nr 1 czyli pyszne twarogowe naleśniki ok 350 kalorii,
SKŁADNIKI:na 2-3 naleśniki
-4 jajka
-100gr chudego twarogu
-odrobina mąki,jeśli twaróg jest mało zbity
-dźem
-błonnik-możecie dodać nie musicie,my dodajemy łyżeczkę
PRZYGOTOWANIE:
Zmiksować jajka,dodać twaróg i jeszcze raz wymieszać.Jeśli ciasto jest zbyt lejące dodać odrobinę mąki,my jednak nie dodajemy.I upiec bez tłuszczu lub z odrobiną(można spryskać patelnię tłuszczem lub odrobinę posmarować pędzelkiem)naleśniki.Świetnie smakują bez dodatków ale my jemy je z dżemem oczywiście własnej roboty:)Do tego koniecznie ulubiona kawa z mlekiem:)Bez niej śniadanie to nie śniadanie:)


Śniadanie nr 2 czyli truskawkowe kanapki: 400 kalorii
SKŁADNIKI:
-dwie kromki razowego chleba
-chudy serek typu Ostrawia lub innej firmy
-2-3 truskawki
-2 pomarańcze
PRZYGOTOWANIE
Banalne.Kromki posmarować serkiem,pokroić truskawki,położyć na chlebie.Wycisnąć sok z pomarańczy i ze smakiem wypić:)



Śniadanie nr 3-omlet z wkładką-370 kalorii
SKŁADNIKI
-2 jajka
-3-4 łyżki płatków owsianych
-1 łyżeczka rodzynek
-1 łyżeczka orzechów
-1 łyżeczka:co lubicie:migdałów,żurawiny,suszonych owoców
PRZYGOTOWANIE:
Jajka za pomocą trzepaczki lub miksera roztrzepujemy,dodajemy płatki,bakalie i owoce.Lekko mieszamy i pieczemy na patelni.Podobnie jak w przypadku naleśników,bez lub z odrobiną tłuszczu.Podajemy z dżemem lub bez.Jak lubiecie.

Śniadanie nr 4-twarożek z wkładką:)-130 kalorii
SKŁADNIKI:
-100gr chudego twarogu
-4-5 rzodkiewek
-odrobina pokrojonego szczypiorku
-jogurt naturalny
-czarnuszka
PRZYGOTWANIE
Twaróg wymieszać z jogurtem,dodać pokrojoną rzodkiewkę,szczypiorek,posypać czarnuszką.Ja nie używam soli i cukru bo walczę z kilogramami ale możecie oczywiście posolić:)Nie wiem dlaczego ale w tym okresie to moje ulubione śniadanie!!!I jak wygląda!!!


Śniadanie nr 5-jajecznica z kurkami-porcja około 200 kalorii
SKŁADNIKI:
-2 jajka
-2-3 plasterki szynki
-kilka kurek-ja mam to szczęście,że mam jeszcze zamrożone jesienne zapasy
-pół cebulki
-szczypiorek
-odrobina masłą
PRZYGTOWANIE:
Jajka roztrzepać,dodać sól i pieprz,na niewielkiej ilosci masła usmażyć pokrojone kurki i cebulkę,dodać szynkę.Oczywiście lepszy byłby boczek wędzony ale ja z oczywistych powodów nie dodaję go:)Na koniec wlać jajka,po usmażeniu posypać szczypiorkiem.

Śniadanie nr 6-płatki i owoce w jogurcie
SKŁADNIKI:
-3-4 łyżki płatków owsianych
-kilka orzechów
-kilka suszonych moreli,papya,rodzunki,wszystko co lubicie
-pojemnik jogurtu
PRZYGOTOWANIE:
Morele wieczorem zalewam gorącą wodą i zostawiam do rana,a rano pozostaje wrzucić do miseczki:pokrojone morele,inne owoce,płatki i orzechy i zalać jogurtem.I to wszystko.Gotowe śniadanie


Mam cichą nadzieję,że kogoś z Was zainspirowałam i zrobicie sobie któreś z polecanych zestawów.Oczywiście możecie je pozmieniać,zgodnie z Waszymi upodobaniami.A jeśli macie jakieś pomysły na śniadania niskokaloryczne a smaczne to proszę z nimi do mnie:)

W związku z tym,że marzę o bibliotece,w końcu wiecie jak wygląda mój dom zawalony książkami:
lubię od czasu do czasu obejrzeć sobie pomysły na  biblioteki.Znalazłam kilka ciekawych zdjęc i podzielę się nimi z Wami:













 A to dopiero pomysł:
A jak już ma się taką bibliotekę,to koniecznie trzeba sobie sprawić takie miejsce do czytania:



I właśnie o takim pokoju sobie marzę:)
Mam nadzieję,że spodobały Wam się zdjęcia wnętrz.
Witam serdecznie wśród zaglądających do mnie Kamilę!!!

57 komentarzy:

  1. ostatnio nie wyrabiam ze śniadankami, choć wiem, że to źle ;p natomiast gdy tylko mam czas to kanapeczki, jajecznica w szczególności z pomidorkami, cebulką i szczypiorkiem :) omleciki, koktajle z maślanki i owoców, serek z wkładką, jogurty. A teraz zakochałam się przez Kalinkę w omlecie z serkiem kozim i miętą :))

    wykorzystanie miejsca pod schodami na książki - genialne :) marzy mi się taka biblioteczka a w niej okno z wykuszem i ogromną ilością poduszek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam,ten przepis u Wiolety i właśnie tak sobie pomyślałam,że musze go zrobić:)A jak Ty go polecasz,to muszę zrobić to cudo:)Mi też się marzy biblioteka,bardzo:)

      Usuń
  2. Same pyszności :) A truskawek w takim wydaniu nigdy nie jadłam - czas nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie:)Ale ta wersja bardzo mi smakowała:)

      Usuń
  3. Jestem uzależniona od twarogu ze szczypiorkiem.
    Jem codziennie na śniadanie. A w niedzielę? jest odstępstwo.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zajadam się twarożkiem,szczególnie na wiosnę:)

      Usuń
  4. smakowite sniadanka :)
    fajny pokoik czytelniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym teraz zjadła twarożku z rzodkiewką, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O Mamo.. Ale zrobiłam się głodna:) Racja w 100%, ze śniadanie najważniejsze, a Twoje przepisy są super:) Niestety u mnie takie śniadanka mogą być tylko w weekendy.. Pomysły na biblioteki - bardzo fajne, zwłaszcza na te miejsca do czytania:) Kiedyś będę takie miała:):) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę,zajęło mi zrozumienie,że śniadania nie można jeść w biegu:)

      Usuń
  7. Dobrze że jestem już po kolacji bo chętnie zjadłabym coś z zaprezentowanych dań. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szybkie i naleśniki jakoś nie kojarzą mi się razem ;-)))
    no i fakt, że ja na śniadanie to... kawę ;-))) na drugie śniadanie... kawę ;-))) a później czasami, przez przypadek jakiś obiad - może ;-)))
    O własnej biblioteczce marzę i ja... a taka miejscówka jak na pierwszym zdjęciuuuu.... ehhh od dziecka lubiłam siadać na oknie i przenosić się w magiczny świat książek...
    może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie robię:)Mam doskonałego kucharza w domu:)

      Usuń
  9. I znowu zgłodniałam :-))
    Ta jajecznica !! I ten pierwszy naleśnik !! Moje faworyty :-)
    Inspiracje cudowne ..ale kogo na to stać ?:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj takiego naleśnika serkowego to bym chętnie wciągnęła na śniadanko :) A problem książkowy jest mi znany. Dla mnie super ta inspiracja z 4-go zdjęcia. Rewelka. A takie okno w wykuszu to jest moje marzenie jeszcze z dzieciństwa... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej córki też,bardzo takie chciała,ale niestety nie mamy takiej możliwości.Ale też mi sie podoba takie miejsce do czytania.

      Usuń
  11. Omlet z serem robię jutro na śniadanie a z płatkami i owocami suszonymi dis po południu, super przepisy. Ja własnie zainstalowałam 2 szafki na książki w przedpokoju,bo książki ciągle na strychu w pudełkach, ale na takie miejsce do czytania raczej nie moge liczyć:(

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne przepisy! Ja, co prawda, średnio przepadam za słodkimi śniadaniami, ale mogę przecież, zamiast bakalii, dodać wytrawne dodatki do omletu. :)
    Bardzo mi się podobają inspiracje dla domowej biblioteczki. Też mam mnóstwo książek, ale, ze względu na przeprowadzkę na dużo mniejszy metraż, prawie wszystkie mam zabezpieczone i popakowane w kartonach upchniętych w piwnicy. Ale kiedyś w końcu je z niej wyciągnę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,że możesz je zrobić na ostro czy słono:)

      Usuń
  13. Beciu kochana na takie śniadanko to ja sobie mogę pozwolić jak mam dzień wolny ale jak biegnę do pracy to albo nie jem wcale albo jem w samochodzie,bo czas jest na wagę złota a wstaję bardzo wcześnie ;P Ale w wolny dzień...zjadłabym takie coś :)))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ zgłodniałam, mimo iż to pora kolacji (późnej), zainspirowała mnie jajecznica:) Naleśniki też super, i twarożek z wkładką. Do twarożku polecam czarnuszkę - kiedyś spróbowałam, raz wystarczył - zakochałam się w tym smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Naleśniki bardzo smakowite,tak jak i cała reszta;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pyszne śniadanka! Fajny przepis na twarogowe naleśniczki-muszę wypróbować!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. To Ja poproszę zestaw nr. 4 w połączeniu ze zestawem nr. 5! ;)))
    Kochana, o biblioteczce to Ja tylko mogę pomarzyć. Brak miejsca niestety rozwiązuje całą sprawę.
    Aczkolwiek aranżacje ciekawe...
    Ostatnie zdjęcie z miejscem na poczytanie wygląda bardzo zachęcająco... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na dziś też nie mam szansy na bibliotekę,ale może kiedyś?Bardzo bym chciałą:)

      Usuń
  18. Dziękuję za inspirację. Na pewno skorzystam z pomysłó, zwłaszcza na ten omlet. Poszukuję inspiracji na szybkie i kaloryczne!!! śniadania dla chłopców, aby w szkole do oboadu wytrzymali bo starszy drugie śniadania przynosi do domu.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem,jak to jest z chłopakami,a z biegiem lat,apetyt im jeszcze się zwiększy.Czasami nie wiem,gdzie mój pakuje jedzenie.Jak chomiczek:)

      Usuń
  19. Oj narobiłaś mi z samego rana ochoty na takie śniadanko....zaraz pędzę do kuchni! :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne śniadania zaprezentowałaś. Ja jednak na pierwszy posiłek wybieram owsiankę z jakimś owocem:) Super te inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie jedzonko :) Je się oczami ;) Marzy mi się też miejsce do czytania przy oknie, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się to marzenie zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Widze że mam niezłe tyłu w tym blogowym świecie!
    Jedzonko cudne Beatko, ale ja pisze sie na...jajeczniczke z kurkami - ty wiesz że to moja ulubiona....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to wpadaj,jak znajdziesz czas,jeszcze trochę kurek mam w domu:)

      Usuń
  23. Bardzo ładne te tulipanki :) A śniadania pyszne, takie w moim guście :) Oj zjadłoby się teraz takiego twarożku.. :) Świeżo wyciskany sok z pomarańczy-pycha! Sama ostatnio kilka razy robiłam :) Jeśli chodzi o miejsce do czytania to moim faworytem jest to z przedostatniego zdjęcia :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moje śniadanie to najczęściej typu nr. 6 z tym że więcej niż najczęściej jest chude mleko i płatki kukurydziane . Pomysły na bibliotekę ciekawe . Pozdrawiam.serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czasami zalewam płątki i owoce mlekiem:)

      Usuń
  25. MÓJ BŁĄD, ŻE ZABRAŁAM SIĘ ZA TWOJEGO POSTAW PORZESNIADANIA! ZACZYNAM UMIERAĆ Z GŁODU, MNIAMI :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he to mam nadzieję,że wypróbujesz moje przepisy:)

      Usuń
  26. o matulu:) jak tu smakowicie u Ciebie, pieczywko z truskawkami uwielbiam i w sezonie podjadam, ale teraz to mnie w nim rozsmakowałaś!!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajne te twoje śniadanka! Jeśli ma być mało kalorycznie to u mnie zamieściłam zainspirowana twoim postem przepisik na boczniaka. Może jadłaś w takiej wersji? Jeśli nie to spytaj córkę, czy jej smakował, bo ostatnio próbowała:-) A na drugim okienku to chętnie bym przycupnęła z fajną książką:-)
    Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam nadzieję,że smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbuam ksiazki wiec biblioteczka i wlasny kat to jest to czego potrzebuję.Do tego takie nalesniczki z...salatką owocową i nic mi więcej nie trzeba.Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń