wtorek, 1 stycznia 2013

SYLWESTROWE MENU DO WYKORZYSTANIA W KAŻDY DZIEŃ ROKU:)

I już po wieczorze sylwestrowym...u mnie było spokojnie i miło w gronie rodziny.Tak chcieliśmy.A po 24.00 miałam ogromną przyjemność wysłuchania parodii najnowszych przebojów disco polo w wykonaniu mojego syna.Dawno się tak nie uśmiałam.Ale najpierw była uroczysta i niezmiernie udana kolacja.Długo myślałam nad menu,ponieważ chciałam aby to były przystawki na ciepło i zimno a nie typowa kolacja dlatego na menu sylwestrowe składały się:

MOJE MENU NA SYLWESTRA:
-Barszcz z uszkami
-Paszteciki z kapustą i grzybami
-Kuleczki z mięsa mielonego w paskach ciasta francuskiego
-Skrzydełka na ostro w miodzie
-Bułeczki drożdżowe
-Jajka faszerowane łososiem
-Jajka faszerowane pieczarkami
-Muszelki łososiowe
-Serniczki w szklance



Wszystkie potrawy udały mi się,więc cieszyłam sie,ze smakują i dlatego chciałabym się z Wami nimi podzielić,szczególnie dobrym przepisem okazały sie kuleczki mięsne,dostałam ten przepis od koleżanki,która je bardzo polecała i faktycznie okazało sie,że są bardzo smaczne.Barszcz z uszkami pominę w przepisach,bo na pewno same pyszny gotujecie a uszka robię identycznie jak pierogi,które pokazałam po wigilli.Oczywiście uszka robię odpowiednio mniejsze.Do pasztecików wykorzystuję ten sam farsz a ciasto to albo gotowe francuskie albo takie jak na pizze.Na bułki też już podawałam przepis,więc teraz skupię się na nowych potrawach:

KULKI MIĘSNE W CIEŚCIE FRANCUSKIM:
SKŁADNIKI:
-60-70dkg mięsa mielonego(ja wybrałam z indyka)
-2-3 łyżki bułki tartej
-1 jajko
-1 łyżka śmietany
-1 łyżka majonezu
-1 mała cebula
-1 marchewka
-natka pietruszki
-przyprawy:sól,pieprz,papryka,
-opakowanie ciasta francuskiego
-jajko do posmarowania kotlecików

PRZYGOTOWANIE:
Cebulę kroimy w drobną kostkę,marchewkę ucieramy na średnich oczkach tarką.Na patelni szklimy cebulę,po chwili dodajemy marchewkę i chwilę smażymy.Zdejmiemy z ognia i studzimy.Mięso przekładamy do miski,dodajemy majonez,śmietanę,bułkę tartą,jajko,cebulę z marchewką oraz przyprawy. z natką pietruszki.Mięso dokładnie mieszamy i formujemy małe okrągłe kuleczki.Jedna porcja powinna ważyć około 10dkg,Z ciasta francuskiego wykrawamy radełkiem paseczki i owijamy nim kuleczki mięsa.Całość smarujemy jajkiem.Kulki wkładamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy około 30 minut.

Ja trzymałam trochę za długo:


JAJKA FASZEROWANE PIECZARKAMI:
SKŁADNIKI:
-5 jajek
-2 pieczarki
-2 łyżki majonezu
-przyprawy sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Ugotowane jajka delikatnie obieramy ze skórki,przecinamy na pół i wyjmujemy żółtko,tak aby nie uszkodzić białka.Do miseczki wkładamy żółtko i bardzo drobno pokrojone pieczarki,doprawiamy i mieszamy z majonezem.Możecie też dodać odrobinę śmietany.Tak przygotowaną masę wkładamy do białek,można nałożyć ją za pomocą łyżeczki lub tłoku do wyciskania kremów tortowych.

JAJKA FASZEROWANE WĘDZONYM ŁOSOSIEM:
SKŁADNIKI:
-5 jajek
-1 płat łososia wędzonego(mały)
-1 łyżeczka musztardy
-1-2 łyżki majonezu
-1 łyżka śmietany
-sól pieprz,papryka
-do przystrojenia kiełki,lub szczypiorek

PRZYGOTOWANIE:
Ugotowane i obrane jajka przecinamy na pół,wyjmujemy zółtka i mieszamy je z majonezem,śmietaną,musztardą oraz przyprawami.Kroimy łososia i układamy na białkach a przygotowany sos znowu za pomocą tłoka umieszczamy na łososiu.Ozdabiamy szczypiorkiem lub kiełkami.


MUSZELKI ŁOSOSIOWE
SKŁADNIKI:
-6-8 plastrów łososia wędzonego
-pół opakowania serca Marscapone
-2-3 łyżeczki musztardy francuskiej
-sałata
PRZYGOTOWANIE:
Zazwyczaj robię roladę z łososia z serkiem,ale wczoraj miałam zbyt mało łososia,wiec przypomniałam sobie,że można zrobić albo muszelki z płatów albo zrobić rożki i faszerować je serkiem,wymieszanym z musztardą francuską.Podajemy ją na sałacie ponieważ sałata świetnie pasuje do serka i łososia.Proste,szybkie i smaczne!


SKRZYDEŁKA NA OSTRO:
SKŁADNIKI:
-10szt skrzydełek
-składniki na marynatę:2 łyżki sosu słodko kwaśniego chili Tao Tao,2 szt sosu imbirowego,1 sosu śliwkowego,1 sosu sojowego,1 łyżka miodu-ale możecie zrobić sos z innych ilości w zależności co lubicie.
-pieprz,sól,papryka,pieprz cayenne
PRZYGOTOWANIE:
Umyte skrzydełka natrzeć przyprawami,włożyć do miski i posmarować marynatą i odstawić na pół godziny do lodówki.Nagrzać piekarnik do 200 stopni i wyłorzyć skrzydełka na blachę do pieczenia.Piec aż zmiekną ok.30 minut,ale czas pieczenia zależy od wielkości skrzydełek,pod koniec pieczenia kilkakrotnie smarować marynatą.Ja używam do tego pędzelka spożywczego.






19 komentarzy:

  1. Ślinka leci...
    Wszystko wygląda bardzo apetycznie...i te czapeczki na krzesłach...bajka:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Więcej nie było tych pyszności? Ja nie skorzystam leżę sobie od piątku i ominęła mnie krzątanina, ale i huczna zabawa.Pozdrawiam noworocznie i wspaniałych i smacznych dań życzę Dusia [fajnie, że bierzesz udział w zabawie]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuruj się!!!A co do zabawy fajna,tylko nie wiem czy nie podeszłąm zbyt poważnie do tematu:)

      Usuń
  3. Witam Cię bardzo serdecznie!
    Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś mój blog.
    Podoba mi się u Ciebie. Jestem osobą bardzo wierną. Zawsze z uwagą czytam posty i zamieszczam komentarze.
    Już twój blog zapisuję w Moich Ulubionych! To tyle w kwestii wyjaśnień!
    A co do Twoich potraw są bardzo pięknie podane. A, że są smaczne? to też widać...Ich cudowny zniewalający zapach aż do mnie...doleciał.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że wpadłaś do mnie!!!Bardzo mi miło!

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie i rzeczywiście do wykorzystania przez 365 dni kolejnego roku! A tego 2013 życzę ci najpiękniejszego i najbardziej udanego w dziesięcioleciu:)))
    buziaczki Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Stół zastawiony takimi pysznościami ,przepisy bardzo fajne ,warto wypróbować.
    Pozdrawiam w Nowym Roku 2013 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smakoływki ;)
    Kobitko masz rękę do gotowania!
    Buziaki Kochana ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,nie tylko ja,Ty też świetnie sobie radzisz:))Wystaczy poczytać Twój wspaniały blog

      Usuń
  7. Wspaniale wszystko przygotowałaś.Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie to wszystko wygląda, a jajeczka z pieczarkami to i u mnie stały punkt menu na wielu uroczystościach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie u mnie!!Widzę,że wiesz co dobre!!!Mam jeszcze przepis na jajka faszerowane w skorupkach i pieczone.Zrobię za parę dni i mam nadzieję,ze będzie Ci smakować.

      Usuń
  9. hey, kręcąc się po internecie znalazłam b. fajnego bloga, a ponieważ zauważyłam, że lubisz ozdoby do domu i wystrój wnętrz, może Ci się spodoba http://domowyzakatek.blogspot.com/ pozdrawiam ciepło :)), a i czekam na przepis na sernik w pucharkach, jestem ciekawa :))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko,bardzo Ci dziekuję za info o blogu,znam go i często czytam posty Izy,a widzę,że do mnie też wpada,bo właśnie zamieściła komentarz wyżej.Na pewno sie ucieszy,że jej blog jest polecany.Ja bez opamiętania oglądam jej kuchnię,bo bardzo mi się podoba a ja też chcę iść w tym kierunku kolorystycznym.A do tego świetnie piecze i to z synkami:)))Super dziewczyna.A serniczki już wpisuje,są niezłe:)

      Usuń