wtorek, 24 września 2013

PIERWSZA JESIENNA DEKORACJA I PRZEPIS NA PULPETY

Dzisiaj szybko,bo pracy mam dużo a czasu mało ale bardzo chciałam się podzielić z Wami przepisem na pulpety w sosie koperkowym.Niby łatwe dane ale nigdy tego nie robiłam a okazuje się,że smaczne i to ocena nie tylko moja:)Ale zanim o daniu chciałabym pokazać moją jesienną dekorację w sklepie,niestety meble w biurze zostały przestawione i na razie dekoracji nie ma:)Ale zdążyłam zrobić zdjęcia:

Jabłka dostałam od mamy,ale są tak piękne,że na razie zdobią sklep.
W niedzielę w domu rządziły zioła i oczywiście znowu była ziołowa babka.W niedzielę,spotkała mnie wielka przyjemność,czasami dzielę się przepisami i tym co ugotuję i w niedzielę,znalazły się dwie cudne degustatorki i wyobraźcie sobie usłyszałam tak miłe słowa i jeszcze prezent dostałam.Nie spodziewałam się.Cieszę się,że komuś moje przepisy,pomysły i gotowanie smakuje :)))


A teraz przepis
PULPECIKI W SOSIE KOPERKOWYM
SKŁADNIKI:
-1kg zmielonego mięsa z indyka(to na moją duuużą rodzinę,możecie zmniejszyć ilość)
-1,5 pęczka koperku
-śmietana słodka-1 opakowanie
-1 szklanka mleka
-kilka łyżek mąki
-sol,pieprz
-2 szt kostki rosołowej
-sól,pieprz
-żółtko
-jajko
-bułka tarta
WYKONANIE:
Mięso mielone przygotowujemy podobnie jak do kotletów,według Waszego uznania.Ja dodaję jajko,bułkę tartą,czasami z kaszą manną,przyprawy.Do tego dania nie dodałam zasmażonej cebulki.W garnku rozgrzewam wodę,wkładam rosołki i odrobinę przyprawy warzywnej,w tym czasie formuję kulki mięsne i obtaczam je w mące.Gdy woda się gotuje,wrzucam kulki i po chwili koperek.Na końcu gdy mięso jest już gotowe zagęszczam sos,w misce mieszam śmietanę z mlekiem,dodaję żółtko i mąkę,gdy wszystko ładnie się połączy wlewam do garnka i gdy sos zgęstnieje jest już gotowy!!!Nam smakowało bardzo i mam nadzieję,że Wam też będzie.



48 komentarzy:

  1. Koniecznie biore przepis,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zabieram przepis, bo takowego szukałam:))) Ale Ty zawsze wiesz czego potrzebuję - prawda??? Dekoracje i ta w domu i w sklepie śliczne:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierz mi nigdy pulpetów nie robiłam jeszcze z piersi indyczej , ale tak mnie to kusi że zrobię tyłek jeszcze większy mi urośnie co ta zwalę na Ciebie.
    Tak patrzę na tę Twoją dekorację i myślę co ja dam w oknie w pracowni, prace wystawić , nic nie dać , ciężka sprawa.
    Cmoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie...
      Już i u Ciebie jesiennie....
      Ojjjjj... Co do Ciebie nie zajdę to jakieś smakowitości!
      Wczoraj zrobiłam Twoje pulpeciki z warzywami.... Były boskie!!!:)
      Ten przepis co teraz podałaś, przypomina mi nieco królewieckie klopsy, tylko jeszcze soku z cytryny mi w nim brak....Przepyszne posty kochana tworzysz! :)
      Oj, przepyszne! :)))

      Usuń
    2. I jeszcze z bykiem napisałam.

      Usuń
    3. Ilona,ja na Twoim miejscu zrobiłabym dekoracje w zależności od pory roku czy świąt ale z wykorzystaniem Twoich prac.A pewnie i tak bierzesz mnie pod pic,bo znając Ciebie masz już wszystko obmyślone:)

      Usuń
    4. Dorota nawet nie wiesz jak sie cieszę i ile dla mnie znaczy taki komentarz,bardzo Ci dziękuję za te słowa,że smakowało Wam i że zechciałaś wypróbować mój przepis.To potwierdzenie,że warto prowadzić tego bloga:)

      Usuń
    5. A właśnie żaden pic bo nic jeszcze nie wymyśliłam ...

      Usuń
    6. Nie wierzę:)Ty????Na pewno już Ci coś chodzi po głowie.

      Usuń
  4. w sumie to dawno nie robiłam,może skorzystam z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękna dekoracja- właśnie za bogactwo kolorów tak bardzo kocham jesień:)
    Przepis jest u nas bardzo na topie- Kornelka uwielbia pulpeciki z koperkiem, choć robię jej bez soli i pieprzu i podaję ugotowane w warzywnym bulionie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak moja córka nie jadła mięsa,to też robiłam na bazie wywaru warzywnego.Ja kombinuję,jak tu zrobic podobny stroik do Twojego:)Cudowny jest!!!

      Usuń
  6. A myślałam, że nie jestem głodna... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zanim się obejrzysz zjedzą Ci Twoją jesienną dekorację.Tak apetycznie wygląda.:) Wiem co mówię...miałam w domu podobną i schrupalismy ją wespół zespół. Długo się nie uchowa.:)

    w temacie pulpecików też powiem podobnie...mniamuśnie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie pulpeciki kojarzą mi się z szkolnymi latami. U nas na stołówce często gościły i bardzo je lubiłam, ale jakoś sama ich nie robiłam. Przypomniałaś mi o nich, więc na pewno je wypróbuję:-))) Dekoracja piękna !!!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie ja też je jadłam w dzieciństwie u mamy,potem mama mojego męża je parę razy robiła i bardzo mi smakowały a nigdy ich nie próbowałam w domu.Dopiero teraz po tylu latach.Bardzo nam smakowały.Taki smak dzieciństwa.

      Usuń
  9. Pulpeciki wyglądają przepysznie!!!
    A dekoracje cudne, typowo jesienne.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak , jest po 21-szej , a mnie glod dopadl jak popatrzylam na te pulpety . Moja mam takie robila, potem ja swojej malutkiej coreczce . Ale wnuczkom jeszcze ich nie robilam. Oj, ja babcia niedobra. Coz, na zimowe ferie pewnie przyleca to im zrobie, ale najpier s-o-b-i-e zrobie hehehe . A dekoracja sliczna i tych jablek Ci zazdroszcze. Ale kolo mojej szkoly rosnie chyna z 10 jabloni , juz ja sie do nich dobiore lada dzien . Pozdrawiam ANia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka jak zawsze mi kojarzą się z jesienią i wtedy najwięcej robię potraw właśnie z jabłkami.Mam już pomysł na weekendowy deser,więc rwij te jabłka,rwij,w piątek postaram się pokazac coś pysznego i prostego:)

      Usuń
  11. o takich pulpecikach w sosie koperkowym z kaszą jaglaną myślę od kilku dni ...mężuś, wracając z pracy zapytał co kupić, więc mu mówię...przede wszystkim MIELONE i koper no i ? wrócił do domu bez mięsa ale za to z 2 kalafiorami i 2 natkami pietruszki ;) haha
    będą jutro ;) jak sama zrobię zakupy...
    ale za to pędzę poinformować że i u mnie dziś zagościła babka ziołowa (koperek, pietruszka i ukochany LUBCZYK) a przy okazji CYNAMONKI zrobione w ten sam sposób!! najlepsze, jakie do tej pory mi wyszły...moje dziecię też "mniam-mniamało" na cynamonki :)
    POZDRAWIAM i dzięki za te wszystkie inspiracje, przepisy...
    i zdjęcia piękne...jesień zadomowiła się juz u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to są cynamonki?Muszę zajrzeć do Ciebie.Babka faktycznie hicior.Mam nadzieję,że dzieciakom będą smakować.A jak masz kalafior i pietruszkę do zrób saładkę:ugotowany pomidor,jajka na twardo,pokrojone w ćwiartki,pomidory pokrojone w ćwiartki i pietruszka lub koper.Chyba o niczym nie zapomniałam:)A sos jogurtowo majonezowy z odrobiną soli lub vegety.

      Usuń
  12. aż mi w brzuchu zaburczało....
    Nie lubim Ciem.. idem sem... spać... spać... może mi się nie przyśnią :P

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  13. dekoracja świetna :) buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  14. Koperek uwielbiam,na pewno wypróbuje Twój przepis.Jesień się z tych zdjęć do nas uśmiecha, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię,praktycznie u nas codziennie albo koperek albo pietruszka,albo bazylia.Uwielbiamy:)

      Usuń
  15. bardzo ładnie jesiennie u Ciebie z tymi dyniami:))) pulpeciki takie to bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję,mam nadzieję,że wróciłaś do zdrowia!!!

      Usuń
  16. Jesien bez dyni i bez kosza rumianych jablek to nie jesien i Ty tez o tym pamietalas;)
    Sliczna ta Twoja dekoracja!:)
    A pulpeciki? No coz...narobialas mi smacura! Bo pulpeciki, to jest ten rodzaj dania, ktore moglabym non stop ciupac w roznych wydaniach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to specjalnie dla Ciebie,za jakis czas będzie nowy pupecikowy przepis:)

      Usuń
  17. Cudna ta dekoracja :) a pulpety to świetne danie, często u mnie króluje bo dzieciaki uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie jesiennie u Ciebie;-)))pozdrawiam cieplutko;-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. to i ja się chyba skuszę na pulpeciki...a tak na marginesie to podglądam Twoje domki znów bo planuję co nieco pobudować... :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A u mnie dzisiaj były pulpeciki w sosie pieczarkowym:) Często robię takie i w sosie koperkowym, ale z warzywami i pomidorkami chyba jeszcze nie robiłam....Wyglądają apetycznie!
    Jabłuszka w jesiennej dekoracji wyglądaja na nieziemsko smaczne, aż nabrałam smaku na jedno...chyba sobie zjem, tzn nie Twoje, chociaż wolałabym je o moich, które są takie jakieś:))
    Pozdrawiam♥♥
    aaa...zapomniałam ...śliczna kuchnia, mogę ją oglądać wkoło, nie znudzi mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja się oblizałam, ale moi panowie koperek omijając łukiem by sie pewnie nie kusili :)
    ale muszę kiedyś skosztować :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Beatko, byłam pewna na 100 %, że pisałam u Ciebie komentarz.
    czyżby uleciał w kosmos? Twoje pulpeciki w sosie koperkowym wyglądają świetnie.
    Robię je z sosem pomidorowym. Nie jem śmietany, mleka. Więc nie zrobię w sosie koperkowym a tutaj śmietana jest wymagana.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. no to jadę do sklepu po składniki bo strasznie zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. ależ piękna dynia :D a na pulpeciki w sosie koperkowym już sobie przepis zapisałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i skleroza :D otagowałam Cię i jeśli tylko masz ochotę to zapraszam do odpowiedzi :)

      Usuń
  25. Właśnie zbliża sie pora obiadowa i te pyszne pulpety, o których tyle piszesz, uaktywniły moje kubki smakowe ;). Z przepisu przy najbliższej okazji chętnie skorzystam a jesień u Ciebie prezentuje się wspaniale.
    Pozdrawiam Marta :).
    p.s.Do robienia kapci wszystko już przygotowane, więc jak tylko będą gotowe to dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  26. a co tam masz do zagryzania pulpecików ?;)
    nie zagladałam bo mnie nie było teraz nadrabiam ;))

    OdpowiedzUsuń