sobota, 4 stycznia 2014

AIGUILLE DU MIDI-CUD FRANCJI

Dzisiejszy post nie będzie o gotowaniu,dekoracjach czy nawet o książkach,będzie o cudownym miejscu.Mam jak każdy listę miejsc które chciałabym zobaczyć,wiele z nich raczej nie będzie możliwe do zrealizowania ale to miejsce leży niedaleko nas we Francji i chciałabym Wam je polecić.Jest to szczyt w Alpach niedaleko Mont Blanc o wysokości 3842m,więc mały nie jest.Zbudowany jest głównie z granitowych skał.Jako ciekawostkę podam,że jako pierwszy zdobył go polak Antoni Malczewski.A co  powoduje,że chciałabym odwiedzić to miejsce?



Na szczycie oprócz zabudowań jest taras widokowy i niesamowity most pomiędzy dwoma szczytami góry:





Wyobrażacie sobie spacerować po tym moście?Ten dreszcz emocji?Szczególnie u mnie bo przy moim lęku przed wysokością,pewnie bym tam padła:)
A z tego miejsca można jeszcze wewnątrz góry wjechać wyżej windą.
Ale to jeszcze nie koniec atrakcji,na górę można wjechać kolejką i to jaką!!!




Jeśli myślicie,ze to koniec atrakcji?Absolutnie nie.Niedawno została oddana do użytku szklana platforma widokowa i to już jest coś nieprawdopodobnego!!!Chyba nie odważyłabym się na nią wejść:


Mam nadzieję,że to miejsce,do którego również i Wy chciałybyście pojechać.
Zdjęcia pochodzą z internetu.

37 komentarzy:

  1. Pomimo tego, że góry to nie mój temat to z mila chęcią bym się tutaj wybrała. Ale za żadne skarby świat nie dałabym sie wciągnąć na szklany taras widokowy!!!! Nic by mnie skłoniło do wejścia tam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz,ja już miałabym schizy w kolejce górskiej:)Ale co tam do odważnych świat należy!!!

      Usuń
  2. oj ja bym chciała i to bardzo :) będąc w liceum uprawiałam wspinaczkę skałkową, potem niestety rozpadła nam się grupa, a pracując i studiując nie znalazłam czasu i porzuciłam
    więc dla mnie to gratka i jeszcze wyjazd taką kolejką - no cudo po prostu. Chętnie bym się tam wybrała :)
    a ten szklany taras - marzenie :)
    próbeczki mam zapakowane, wczoraj niestety pocałowałam klamkę na poczcie, więc wyślę we wtorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspinaczka fajna sprawa,zazdroszczę,ja bym się nie odważyła.Dziękuję Ci za próbki!!!

      Usuń
    2. fajna choć już tylko wspomnieniem - teraz moja kondycja woła o pomstę do nieba - więc czas się wziąć za siebie :) mam nadzieję, że próbeczki już dotarły do Ciebie :)

      Usuń
  3. Jestem posiadaczką niesamowitego lęku wysokości co mi zupełnie nie przeszkadza kochać gór! Patrząc na ten most i taras, już się boję ale to takie wyzwanie...
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo,lęk totalny ale staram się go oswajać:)

      Usuń
  4. Faktycznie, niesamowite miejsce,no ta szklana platforma to chyba dla odważnych...

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu nie wlazłabym na tą szklana platformę! W ogóle cała wizyta na owym szczycie byłaby okupiona wiekopomnym drżeniem serca.
    Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co tam,czasami warto,wiesz jaki musi byc tam widok?:)

      Usuń
  6. bajkowe miejsce :):):) dodaję do mojej listy marzeń :) chociaż - podobnie jak Ty - mam lęk wysokości, więc co do platformy to chyba jednak innym razem :)
    udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie raczej platforma też niemożliwa.Nie weszłabym na nią ale całą resztę chętnie bym zobaczyła:)

      Usuń
  7. Piękne, cudowne miejsce! A te wszystkie zabudowania dodają mu uroku! Też chciałabym się tam znaleźć!
    Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o! co za miejsce! kolejką się przejechać i ta platforma widokowa to jest coś co bardzo lubię. I jeszcze tym mostem się przejść, czułabym się tam jak w raju! Genialne miejsce wynalazłaś! Trzymam kciuki by się udało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uda się:)Pewnie jeszcze nie teraz ale uda się,najśmieszniejsze jest,że ja byłam w tych okolicach i kilka dni czekałam z pracownikami na tira,trochę zwiedzaliśmy ale nie wiedziałam wtedy o tym miejscu.Szkoda....

      Usuń
  9. Co za cudowne miejsca. Ten szklany balkon,kapitalny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe miejsce-kocham góry:) Mail do Ciebie się pisze kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaje... Super miejsce. Kocham góry, a to miejsce jest rewelacyjne! Chociaż na ten szklany punkt widokowy bym chyba nie weszła ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z całego serca życzę Ci byś zobaczyła w realu to zachwycające miejsce.
    Czytałam o tej widokowej platformie. Podobno wchodzą na nią ludzie o mocnych nerwach...Alpy na każdym robią wrażenie...Hmm, zobaczyć AIGUILLE DU MIDI, to duże marzenie.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam alpy,dzięki naszej pracy troche już je zjechałam,ale ciągle mi mało:)

      Usuń
  13. Dech zapiera...Chciałabym tam być i ja...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezwykle widowiskowe miejsce i faktycznie dosc dobrze dostosowane dla turystow ktorzy nie lubia sie przemeczac. Wszystko podane jak na tacy:)))
    Ja mam lek wysokosci ale wlazlam na taki przeszklony taras i jak szybko weszlam tak szybko zeszlam niesamowite doznania:)

    Spelnienia marzen zycze! Czasami te najbardziej nieprawdopodobe sa w zasiegu naszej reki - pozdrawiam serdecznie jednoczesnie zyczac wszystkiego naj w 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale widoki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wow!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zakochałam się! Monte Bianco ciągle przed nami ale już wiem, że warto zaplanować dłuższą wycieczkę. Wciągam to miejsce na swoją listę marzeń:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak tam pięknie! Marzenia się spełniają - trzymam kciuki, żebyś zobaczyła to wszystko w naturze:) Serdecznosci noworoczne!

    OdpowiedzUsuń
  18. To i ja wpisuję to miejsce na moją listę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie, ale nie na moje nerwy takie wysokości :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Majestatyczne :)
    zapraszam do mnie na zimowe candy :)
    http://skoknaszafe.blogspot.com/
    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń