piątek, 16 listopada 2012

DORSZ PO CHIŃSKU W IMBIRZE I POMIDORACH

Moje prace nad zmianami w kuchni trwają.To prawdziwy huragan,każdy przedmiot nie leży na swoim miejscu,choć prace posuwają się do przodu.I jak to bywa gdy macie zaplanowaną ciężką pracę,ktoś wpada  z niespodziewaną wizytą.Na szczęście to moja imienniczka Beata,członkini mojej rodziny:)))więc nie martwiłam się wyglądem mojej kuchni,bo to swojska dziewczyna.Ale przywiozła mi 5 kg dorsza,prosto z kutra,prosto z Władysławowa.Nie mogłam zostawić ryby tak sobie i część zamroziłam a z reszty zrobiłam danie,które uwielbiam.Jak wiecie kocham kuchnię chińską i kiedyś ze zdumieniem odkryłam,że chińczycy potrafią przyrządzać rewelacyjne ryby.Przez wiele lat miałam przyjemność jeść w jednej z najlepszych restauracji chińskich w Trójmieście własnie dorsza i kiedyś zdarzył się cud.W moje ręce wpadł przepis na tę potrawę,od samego szefa kuchni.Dlatego na moim stole teraz nie gości dorsz po grecku a dorsz po chińsku,którego Wam serdecznie polecam,ponieważ jego smak i aromat jest niesamowity.Tak więc malowanie i sprzątanie kuchni dokończę jutro a dziś zajęłam sie cudownym dorszem:)))
SKŁAD:
1/2 kg filetów z dorsza
2 cebule
1 białko
2 szklanki oleju
mąka ziemniaczana
1 pęczek szczypiorku

MARYNATA DO RYBY
1/2 szklanki wina
5 plasterków imbiru
sól,pieprz biały

SOS POMIDOROWY
1 szklanka wina
1/2 szklanki rosołu
3 łyżki octu winnego lub owocowego
3 łyżki sosu pomidorowego lub w keczupu
2 łyżeczki oleju sezamowego
2 łyżeczki cukru brązowego
2 łyżeczki sosu sojowego
2 ząbki czosnku
2 cebule
1 łyżka mąki ziemniaczanej do zagęszczenia

Filet z dorsza opłukać,osuszyć i pokroić na kawałki ok 4 cm x 2 cm ,to mają być takie małe kawałki ,które można zjeść pałeczkami:)))Składniki marynaty dodać do pokrojonej ryby i dodać 2 cebule pokrojone na pół.Zamoczyć je w marynacie.Rybę w marynacie odstawić na pół godziny aby nabrała aromatu.W tym czasie zrobić sos pomidorowy.Na patelni rozgrzać oliwę,dodać cebulę,dodać czosnek i piec około minuty.wlać wino,mieszać cały czas,dodać sos pomidorowy lub keczup,zmniejszyć płomień i mieszając dodać ocet,sos sojowy,cukier brązowy,olej sezamowy.Czasami dodaję odrobinę soku z cytryny.Na koniec rozsypuję delikatnie mieszając mączkę ziemniaczaną,Mieszam aż sos zgęstnieje i odstawiam go na chwilę.
Jeśli sos pomidorowy mamy gotowy,pozostaje tylko usmarzyć rybę.Wcześniej wyjmujemy dorsza z marynaty solimy i pieprzymy i mieszamy z roztrzepanym białkiem.Następnie obtaczamy rybę mąką ziemniaczaną i pieczemy w  garnku lub w  woku w 2 szklankach oleju.Po upieczeniu ryby na drugiej patelni rozgrzewamy olej sezamowy,dodajemy rybę,cebulę i imbir z marynaty z odrobiną wina z marynat oraz sos pomidorowy i chwilę razem dusimy.Na koniec do ryby dodajemy drobniutko pokrojony szczypiorek.Podajemy z ryżem...Mam nadzieję,że mimo zmęczenia jasno opisałam sposób przyrządzania:)))


I jeszcze dołączę takie śmieszne zdjęcie,które mi przez przypadek wyszło:

A teraz jako pierwsze zdjęcia,z serii moich kuchennym zmian pokażę,jak przyozdobiłam moje pojemniki na przyprawy.Naklejki dostałam od Ewy i pięknie komponują się z  moimi ikeowskimi pojemniczkami.Oprócz tego:pomalowałam szafki,stojak na wino,lampion,koszyki,ramki i zrobiłam słoik na słodkości....wszystko pokażę...



6 komentarzy:

  1. oj ale przepis na rybkę podkradam ;O POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm, bardzo lubię ryby i żałuję, że nie mieszkam nad morzem. na pewno skorzystam z tego przepisu, danie wygląda bardzo smacznie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepszy dorsz jakiego jadłam!!! :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak przyrządzonej ryby chyba jeszcze nigdy nie miałem okazji jeść, ale jak widzę to faktycznie zapowiada się bardzo smakowicie. Jakiś czas temu korzystałem z przepisów https://mowisalmon.pl/przepisy/ i również udało mi się przyrządzić bardzo fajne i zarazem smaczne danie z łososiem.

    OdpowiedzUsuń