piątek, 9 listopada 2012

MOJE DŻEMY I PEWNA SŁODKA PAPRYKA

Wiem,że szał zaprawiania już za Wami ale chciałabym pokazać Wam kilka moich przepisów na dźemy.W tej chwili już nie kupuję dżemów tylko sama wykonuję.Najczęściej z borówki amerykańskiej,bo mam przyjaciółkę,która obdarowuje mnie borówką  w ilościach hurtowych,za co jestem jej bardzo,bardzo wdzięczna.Do borówki dodaję tylko odrobinę cukru i nic takim powidłom więcej nie trzeba.W tym roku zrobiłam dżem z pomarańczy,który bardzo nam smakuje i jego przepis podam:
DŻEM POMARAŃCZOWY ZE SKÓRKĄ:
SKŁAD:
2 kg pomarańczy
2 szt cytryny
0,5l wody
1,5 kg cukru
startą skórkę z 3 pomarańczy

Do garnka wkładam obrane pomarańcze,wcześniej wycinam błonę i pozbywam się pestek aby dżem nie miał goryczki,dodaję wodę,cytryny i cukier.Gotuję około godziny na chwilę przed końcem gotowania dodaję skórkę z pomarańczy.I przelewam gorący dżem do słoików.
Chciałabym również polecić przepis na paprykę w miodzie.Przepis ten znalazłam na blogu Ady:drobiazgidomowe.blogspot.com,który przyznam tak mnie zainspirował,że zaczęłam myśleć aby sama zacząć przygodę z blogowaniem.Ada ma rewelacyjne pomysły a z jej postów wyłania się życzliwa ludziom,optymistyczna i bardzo zdolna kobieta.
PAPRYKA WEDŁUG ADY
SKŁAD:
5kg papryki
ZALEWA:
12 szklanek wody
4 szklanki octu
4 szklanki miodu
2 łyżki soli
DO KAŻDEGO SŁOIKA WKŁADAMY PRZYPRAWY:
7 ziarenek pieprzu
5 ziaren ziela angielskiego
1,5 listka laurowego
0,5 łyżeczki gorczycy
5 plasterków czosnku
WYKONANIE:
Zalewę zagotować.Pokrojoną paprykę w pasy włożyć do gotującej wody i zahartować po chwili w zimnej wodzie.Do wyparzonych słoików włożyć przyprawy i poukładać paprykę.Zalać przestudzoną zalewą paprykę.Zakręcone słoiki zagotować w garnku 15minut.Słoiki odstawić do góry dnem.
A to oryginalny przepis:
http://drobiazgidomowe.blogspot.com/2011/09/papryka-z-miodem.html
Nigdy nie jadłam lepszej papryki konserwowej!!!!


A teraz kilka zdjęć moich słoiczków,które dzisiaj troszkę ustroiłam,ponieważ już w niedzielę będą prezentem urodzinowym dla pewnego pana,który ponoć lubi moje zaprawy:)



3 komentarze:

  1. ślicznie to wszystko wygląda!!!
    Wypatruj paczki kochana:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do mnie po wyróżnienie:)
    http://smakzycia1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że przetwory będą Wam smakowały :))

    Pozdrawiam mocno.

    Ada

    OdpowiedzUsuń