środa, 31 października 2012

CIASTO DYNIOWE Z ORZECHAMI NIE TYLKO NA HALLOWEEN

Przez długi czas szukałam przepisu na ciasto z dyni,pełne aromatu które mogłabym przygotowywać w ten dzień halloweenowy, na urodziny synka.I stało się!!!Znalazłam taki przepis:ciasto które pachnie cynamonem,imbirem i orzechami i które mnie uwiodło:)A do tego jest bardzo łatwe do przygotowania:
SKŁAD CIASTA:
-450gr purre z dyni-przygotowuję je w następujący sposób:pokrojoną na kawałki dynie,kładę na blasze,którą wykładam folią aluminiową.Dynię podlewam wodą.Piekę w nagrzanym do 200 stopni piekarniku,gdy ostygnie przecieram.
-400ml słodkiego mleka skondensowanego
-2 jajka a właściwie oddzielone żółtka od białka
-1 łyżeczka cynamonu
-0,5 łyżeczki zmielonego imbiru
-0,5 łyżeczki gałki muszkatałowej
-0,5 łyżeczki soli
-krakersy na dolną warstwę lub biszkopt(ja wybrałam wersję z biszkoptem(przepis na biszkopt zamieszczę wraz z opisem tortu,jaki dziś zrobiła moja córeczka)

SKŁAD KRUSZONKI:
-2 łyżki mąki pszennej
-1/4 szklanki cukru brązowego
-2 łyżki schłodzonego masła
-1 szklanka posiekanych orzechów
-1 łyżeczka cynamonu

WYKONANIE:
Nagrzać piekarnik do 220st,w tym czasie przygotować ciasto.
w tym czasie wymieszać dynię z mlekiem skondensowanym i żółtkami,dodać cynamon,imbir,gałkę muszkatałową i sól.Ubić białka u dodać,lekko mieszając do dyni.Wlać masę do blachy i piec 15 minut.W tym czasie przygotujemy kruszonkę:wymieszać mąkę z cukrem brązowym,dodać masło i widelcem ugnieść kruszonkę,zaraz potem dodać orzechy.Wyjąć ciasto z piekarnika i posypać na nie kruszonkę.Zmniejszyć temperaturę do 170st w piekarniku i piec około 40 minut.Ciasto wspaniale smakuje zarówno na ciepło z lodami jak i na zimno.Mam nadzieję,że będzie Wam smakować!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz