czwartek, 25 października 2012

LEMONIADA NA KAŻDY DZIEŃ ROKU

Dawno,kiedy byłam jeszcze dzieckiem i nie nastał czas napojów gazowanych czy soków z kartoników w naszych sklepach moja mama przygotowywała mi wodę z sokiem z cytryny czy zagęszczane soki owocowe,które rozcieńczało się z wodą.Dlatego bardzo ucieszyłam się,że moje dzieci polubiły lemoniadę,którą bardzo często przygotowuję a można ją zrobić w kilka minut.
SKŁAD:
-2 szt cytryny
-2 szt pomarańczy
-1 szt nektarynka
-120 gr cukru
-1 l wody

Owoce myjemy i zalewamy gorącą wodą,po sparzeniu skórek odcinamy końcówki owoców i kroimy owoce na cztery części.Staram się zawsze dokładnie usunąć pestki,ponieważ pozostawione powodują goryczkę.Ja lemoniadę wykonuje w mikserze typu Termomix ale można ją przygotować również w blenderze z miską,Po włożeniu owoców i cukru rozdrabniam je i dodaję wodę,potem jeszcze chwilę mieszam o odstawiam na kilka minut.Pozostaje tylko odcedzić lemoniadę i przelać do dzbanka.Latem podaje z lodem a Ci którzy lubią miętę mogą dodać kilka jej listków.Do naprawdę łatwa sprawa a nasze dzieci zamiast Fanty piją zdrowy sok z owoców.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz