środa, 31 października 2012

HALLOWEENOWA ZUPA DYNIOWA

W związku z tym,że w tym dniu obchodzimy urodziny mojego synka,mogę poszaleć z dekoracjami i daniami kojarzącymi się z Halloweenem.W tym roku wypróbowałam nowy przepis na zupę dyniową i okazało się,że wszystkim smakowała,więc zamieszczam ten  przepis.Do zupy podałam wegetariańskie paszteciki,które świetnie współgrały z pikantną zupą.Wspaniale rozgrzała,wszystkich,którzy zmarzli idąc do nas na imprezkę.Zrobiłam podwójną porcję i nic nie zostało:)))
SKŁAD:
-800gr dyni
-2 marchewki
-1 korzeń pietruszki
-mały kawałek selera
-5cm imbiru
-1 duża cebula
-2 ząbki czosnku
-sos sojowy
-mleczko kokosowe
-1 łyżka oliwy
-sól,pieprz,pieprz cayenne
-zielona pietruszka lub kolendra
-masło
-1 szt opakowania sera topionego
-utraty żółty ser

Na patelni duszę na maśle cebulę i czosnek.W tym czasie wlewam do garnka około 1 litra wody,wkładam pokrojone w kawałki :marchewkę,pietruszkę (korzeń i liście) i seler oraz dynię i drobno posiekany imbir.Gotuję około 30 minut,dodaję rozgrzaną cebulkę a następnie małą puszkę mleczka kokosowego i po chwili opakowanie serka topionego.Potem przyprawiam pieprzem,solą i pieprzę cayenne.Gotuję jeszcze około 15 minut.Na koniec blenderuję zupę.Wlewam do miseczek i posypuję świeżą pietruszką.Wczoraj dodałam odrobinę kwaśnej śmietany,ponieważ wydawało mi się,że przesadziłam z pieprzem cayenne.Zupę podaję z pasztecikami:
SKŁAD
-2 opakowania ciasta francuskiego
-100gr orzechów włoskich
-1 cebula
-95gr płatków owsianych
-2 łyżeczki świeżych ziół-ja dodaję pietruszkę
-3 jajka
-50gr bułki tartej
-150 gr zółtego sera
-1 łyżeczka sosu sojowego
-sól pieprz do przyprawienia
-1 jajko roztrzepane w misce
-sezam

W blenderze rozdrabniam orzechy ,dodaję zioła, żółty ser,płatki owsiane,bułkę tartą i dalej rozdrabniam.Gdy wszystkie elementy farszu są już dobrze rozdrobnione dodaję jajka,sos sojowy  i przyprawiam a następnie energicznie mieszam.
Rozkładam na stolnicy kawałek ciasta francuskiego i przycinam wzdłuż pasek o szerokości około 10cm.Najczęściej gotowe ciasto francuskie przecinam na połowę i wtedy wychodzi mi pasek o szer ok.10cm a długości około 30-40cm.Na środku ciasta kładę farsz i zwijam ciasto w rulon.Potem pozostaje tylko posmarować ciasto roztrzepanym jajkiem i zlepić końce.Pokroić rulon na 5-7 centymetrowe paszteciki.Znowu muszę posmarować paszteciki pozostałą ilością jajka i posypać sezamem.Ja każdy pasztecik nacinam w dwóch miejscach,aby po upieczeniu był widoczny farsz.Piec paszteciki ok.20 minut w nagrzanym piekarniku do 200st.Jeśli nie lubicie ciasto francuskie można zrobić takie paszteciki z ciasta drożdżowego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz